CALCAGNO, Monica
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 9.354
NA - Nord America 7.899
AS - Asia 4.263
SA - Sud America 445
AF - Africa 44
OC - Oceania 31
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 14
Totale 22.050
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 7.741
IT - Italia 4.475
PL - Polonia 2.206
CN - Cina 2.202
SG - Singapore 1.103
UA - Ucraina 415
DE - Germania 404
BR - Brasile 379
GB - Regno Unito 340
IE - Irlanda 305
HK - Hong Kong 281
SE - Svezia 249
FI - Finlandia 238
FR - Francia 226
RU - Federazione Russa 146
CA - Canada 129
TR - Turchia 118
IN - India 113
JP - Giappone 88
VN - Vietnam 86
KR - Corea 85
BE - Belgio 84
ID - Indonesia 48
CH - Svizzera 40
ES - Italia 39
BA - Bosnia-Erzegovina 33
NL - Olanda 31
AT - Austria 29
AR - Argentina 27
AU - Australia 27
BD - Bangladesh 27
MX - Messico 20
ZA - Sudafrica 18
RS - Serbia 16
IQ - Iraq 15
IR - Iran 14
EU - Europa 13
IL - Israele 13
CO - Colombia 12
BG - Bulgaria 10
CZ - Repubblica Ceca 9
EC - Ecuador 9
HR - Croazia 9
LT - Lituania 9
MY - Malesia 8
PK - Pakistan 8
UZ - Uzbekistan 8
RO - Romania 7
DK - Danimarca 6
PH - Filippine 6
AZ - Azerbaigian 5
GR - Grecia 5
KG - Kirghizistan 5
NO - Norvegia 5
PT - Portogallo 5
BJ - Benin 4
CL - Cile 4
EE - Estonia 4
LB - Libano 4
MA - Marocco 4
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 4
OM - Oman 4
PY - Paraguay 4
VE - Venezuela 4
DZ - Algeria 3
HU - Ungheria 3
JO - Giordania 3
KE - Kenya 3
NZ - Nuova Zelanda 3
SI - Slovenia 3
BO - Bolivia 2
CR - Costa Rica 2
EG - Egitto 2
HN - Honduras 2
NP - Nepal 2
PR - Porto Rico 2
TH - Thailandia 2
TN - Tunisia 2
TW - Taiwan 2
UY - Uruguay 2
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 1
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AL - Albania 1
AM - Armenia 1
BN - Brunei Darussalam 1
BS - Bahamas 1
BW - Botswana 1
CG - Congo 1
CI - Costa d'Avorio 1
CY - Cipro 1
DO - Repubblica Dominicana 1
GA - Gabon 1
GE - Georgia 1
KW - Kuwait 1
KZ - Kazakistan 1
LV - Lettonia 1
ML - Mali 1
MT - Malta 1
NG - Nigeria 1
PA - Panama 1
Totale 22.043
Città #
Warsaw 2.192
Woodbridge 972
Chandler 785
Jacksonville 687
Ann Arbor 657
Venezia 633
Singapore 563
Ashburn 478
Dallas 468
Dublin 286
Hong Kong 281
Houston 276
Venice 259
Milan 231
Mestre 225
Fairfield 211
Jinan 209
Nanjing 208
Beijing 199
Boardman 180
Shenyang 171
Guangzhou 152
Dearborn 149
Wilmington 136
Hefei 128
Padova 110
Council Bluffs 109
Seattle 106
Hebei 103
Izmir 98
New York 98
Boston 94
Rome 88
Los Angeles 87
Toronto 84
Bengaluru 74
Princeton 74
Mülheim 73
Changsha 72
Nanchang 72
Brussels 69
Tianjin 69
Zhengzhou 69
Cambridge 63
Seoul 60
Hangzhou 59
London 59
Andover 57
Taizhou 57
Verona 55
San Mateo 52
Taiyuan 50
Treviso 49
Haikou 48
Ningbo 48
Jiaxing 44
São Paulo 42
Buffalo 41
Jakarta 41
Redwood City 40
Naples 39
Fuzhou 38
Bologna 37
Battaglia Terme 36
Turin 36
Sarajevo 32
Florence 31
Ho Chi Minh City 29
Saint Petersburg 29
Munich 28
Bari 27
Tokyo 27
Vicenza 27
North Bergen 25
Bremen 24
Brooklyn 22
Hanoi 22
Kunming 22
Trieste 22
Santa Clara 21
The Dalles 21
Udine 21
Tricesimo 20
Columbus 18
Genoa 18
Palermo 18
San Diego 18
Scafati 18
Redondo Beach 17
Shanghai 17
Denver 16
Frankfurt am Main 16
Recoaro Terme 16
Trento 16
Des Moines 15
Moscow 15
Ottawa 15
Phoenix 15
Catania 14
Helsinki 14
Totale 14.062
Nome #
INTERPRETING INNOVATION. Design Creativity Art 936
Towards Design Thinking as a Management Practice: A Learning Experiment in Teaching Innovation 608
History, dilemmas and hopes of Venice as a creative city 597
Il sistema delle mostre d’arte in Italia: attori, linguaggi e processi di costruzione del valore 588
The Artist-entrepreneur Acting as a Gatekeeper in the Realm of Art 532
Traces of entrepreneurship in the artistic context 520
Narrare terre di mezzo. Managament arte design 513
Cultural Entrepreneurship in Creative Atmoshperes 505
Traces of entrepreneurship in the artistic context 477
CONSUMO CULTURALE "DI MASSA" e nuove forme di offerta: il caso Linea d'Ombra 460
Designing the interactions in the museum 446
Writing and reading innovative organizations. An empirical research on vertical dance 401
Organizational learning in the context of performing arts 394
Artisti e imprese fra mito e realtà. Riflessioni per l’uso 360
Reimagining the design in the middle earth: From design driven innovation to design boosted cultural heritage 358
Crafting cultural clusters. Looking at cultural enterpreneurship to make sense of creativity-led development 356
VANTAGGIO COMPETITIVO 351
Open innovation and sustainable value in cultural productions 348
Measuring interactions and involvement in a cultural context 339
Struggles and Triggers in a Design Thinking journey 335
The archive as a cognitive artefact. An analysis of the complex relationship between culture and business 335
"Approdare alla ricerca attraverso l'innovazione" 331
L’evoluzione del concetto di vantaggio competitivo negli studi di strategic management 330
Manifattura evoluta nel radical fashion. Un percorso tra tecnologia, artigianato e networking 329
BEND BUT DON’T BREAK: A CASE STUDY ON THE CO-CREATING STRATEGY OF A CULTURAL ENTREPRENEURIAL PROCESS 326
Bend but don’t break: a case study on the cultural entrepreneurial process in the publishing industry 311
Struggles as triggers in a design‐thinking journey 306
BEING ENTREPRENEURS THROUGH ORGANIZATIONAL PRACTICES: SOME EMPIRICAL EVIDENCE FROM THE PERFORMING ARTS 303
Rhetoric And Practice Of Cultural Districts As A Model Of Governance: Empirical Evidence From North-Eastern Italy 294
Mercati reali vs mercati virtuali? Uscire dalla crisi ripensando gli spazi della relazione con il consumatore 291
Cultural entrepreneurship and creative atmospheres 290
Cultura delle complementarità e vantaggio competitivo: il caso Linea d'ombra 287
Dynamic capabilities at work: a case from the art industry 283
Making Sense of CH as a Dynamic Entity: Observing Venice Through the Lenses of Its Erratic Heritage 278
Progettazione e sviluppo di nuovi prodotti. Verso nuove architetture di integrazione delle conoscenze: modularità, piattaforme, strategie multiprogetto 264
Evolution toward fit in cultural organizations 260
Competitive advantage: from the Environmental Models to the New Research Approaches 258
TEMPORAL DIMENSIONS IN ARTISTIC ENTREPRENEURSHIP 257
Dynamics of modularity. A critical approach 254
Analisi della filiera produttiva del comparto dell'occhialeria 251
IL DIALOGO (IM)POSSIBILE TRA MOSTRE E MUSEI COME ESPRESSIONE DEL MADE IN ITALY 250
Rhetoric and practice of cultural districts as a model of governance: Empirical evidence from the Veneto region 246
Going back to the roots of entrepreneurship: empirical evidences from the practice of dance 241
Dynamic capabilities tra routine e sistemi d'azione 238
L'innovazione nelle produzioni culturali: il rapporto con il fruitore 224
New trends in cultural markets. The process of valure creation in the Linea d'Ombra case study 220
Lead retailer. Dal processo culturale alla logica di servizio 212
Innovation 206
Organizzare il cambiamento nei musei: il caso della Fondazione Querini Stampalia 203
IL PROCESSO PRODUTTIVO 199
Sistemi di produzione e contesti nazionali. Gestione della produzione e vantaggi competitivi: i casi Sèleco e Mivar 198
Nuovi linguaggi e contesti di fruizione nelle produzioni culturali 190
Multiproject strategy, projects diversity and managerial practices in SMEs. Evidence from a case study 185
Nuove forme d’interazione nella fruizione di prodotti culturali 179
Safeguarding the Intangibles through Innovation 177
Trend emergenti nelle produzioni artistiche. Logiche partecipate e creazione del valore 176
“Innovating in cultural industries: products, processes, places” 175
Nuove logiche di progettazione: architetture modulari e strategie multiprogetto 171
Modularity and new approaches to product innovation. European route? 170
IL PROCESSO PRODUTTIVO 170
A Twisted Pair: Solitude and Network Centrality as Creativity Drivers 169
Cultural institutions struggling for relevance: the story of changes at an Italian Foundation 164
Epistemic and Practical Ignorance in Cultural Projects. A Vice-Theoretic Account 161
Progettazione e gestione dei sistemi produttivi 159
Un'indagine sul profilo del visitatore di mostre evento. Brescia 2004-2005 158
L'innovazione nelle produzioni culturali. Prime riflessioni 155
"Postfazione" 150
Rigenerare investendo in cultura 148
"Le performing arts nel segno dell'innovazione" 143
Venezia in equilibrio tra contraddizioni e opportunità 139
Trend emergenti nelle produzioni culturali: una prospettiva europea 133
Community Landscape Archaeology and Digital Technologies for Heritagization and Memorialization Processes 129
Osservazione e pratiche delle esperienze artistiche: questione di etichette organizzative 129
Making sense of heritage in the periphery of a cultural city. Exploring spaces as places of identity and participation. 126
La sperimentazione nei processi di produzione teatrale 125
Il valore del contesto da luogo di produzione a spazio di cultura 125
Nuovi linguaggi per la produzione di conoscenza. Evidenze dal mondo delle produzioni culturali 124
Creative Work and Entrepreneurial Creativity 93
Organizing through and for the urban space. Experiencing of and reflecting on Marghera (mainland Venice) 88
Making sense of “heritage” from the bottom-up. An exploration of the places and spaces of Marghera (Venice, Italy) 81
Sustainable Tourism, Cultural Heritage, and Communities: Negotiating between Equity and Integrity 80
Making sense of “heritage” from the bottom-up. An exploration of the places and spaces of Marghera (Venice) 78
Reflecting on how artists-entrepreneurs make sense of the complexity of their double role 76
Using design to change management education: radical innovation vs entertaining facelift 68
100 idee per Venezia 62
Strategie d'impresa e forme di organizzazione della produzione nel settore della microelettronica di consumo in Italia 33
Digitalization as De-Elitization? The Impacts of Digital Innovation on the Ugo and Olga Levi Foundation 24
Reshaping Identities. How the Ugo and Olga Levi Foundation Navigates the Digital Age Making Sense of Its Heritage 23
Workshop "Raccontare i luoghi della cultura: pratiche di partecipazione e strategie di mercato" 5
Totale 22.440
Categoria #
all - tutte 55.348
article - articoli 0
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conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 55.348


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20211.662 0 0 0 0 0 195 137 171 173 426 330 230
2021/20222.462 240 301 262 457 164 56 108 96 69 143 339 227
2022/20232.282 142 125 72 361 267 553 46 125 271 54 197 69
2023/20241.285 86 59 85 77 119 215 136 94 99 59 127 129
2024/20252.072 39 76 214 211 169 120 340 171 205 193 208 126
2025/20263.106 482 596 510 624 821 73 0 0 0 0 0 0
Totale 22.440