FAZZI, FABIANA

FAZZI, FABIANA  

Dipartimento di Studi Linguistici e Culturali Comparati  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 20 (tempo di esecuzione: 0.0 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autori Tipo File Abstract
CLIL 'beyond' the classroom : a pedagogical framework to bridge the gap between school and museum content and language integrated learning 18-gen-2019 Fazzi, Fabiana - -
CLIL DALLA SCUOLA AL MUSEO: POTENZIALITÀ, CRITICITÀ E IMPLICAZIONI GLOTTODIDATTICHE 1-gen-2020 Fazzi, Fabiana 2.1 Articolo su rivista -
Digital education as a catalyst for museum transformation: the case of the” Museums and New Digital Cultures” course 1-gen-2019 Zardini Lacedelli, StefaniaTamma, MicheleFazzi, Fabiana 2.1 Articolo su rivista -
Doing CLIL with primary learners. From principles to practice 1-gen-2023 Fazzi, FabianaMenegale, Marcella 3.1 Articolo su libro -
Extremely virtual and incredibly physical. Investigating language students’ mediation strategies through digital storytelling and digital social reading 1-gen-2024 Ilaria CompagnoniFabiana Fazzi 2.1 Articolo su rivista -
FROM "EXHIBITION" TO "LABORATORY": RETHINKING CURATORIAL PRACTICES THROUGH A DIGITAL EXPERIMENTAL PROJECT. THE CASE STUDY OF #DOLOMITESMUSEUM 1-gen-2023 Fazzi, Fabiana + 2.1 Articolo su rivista -
INSEGNARE IN ITALIANO ALL’ESTERO: PERCEZIONI E BISOGNI DEI DOCENTI 1-gen-2021 Fazzi, Fabiana 2.1 Articolo su rivista -
Introduction. Multiliteracies and Global Citizenship in Language Education: The Interplay of Young Adult Literature, Digital Social Reading, and Digital Storytelling 1-gen-2024 MARCELLA MENEGALEFazzi F. + 3.3 Breve introduzione -
izi.TRAVEL: UNA PIATTAFORMA DIGITALE PER PROMUOVERE L’APPRENDIMENTO LINGUISTICO DENTRO E FUORI LA CLASSE 1-gen-2021 Fazzi, Fabiana 2.1 Articolo su rivista -
Learning beyond the classroom: students’ attitudes towards the integration of CLIL and museum-based pedagogies 1-gen-2021 Fazzi, FabianaLasagabaster, David 2.1 Articolo su rivista -
Multiliteracies and Global Citizenship in Language Education: The Interplay of Young Adult Literature, Digital Social Reading, and Digital Storytelling 1-gen-2024 MARCELLA MENEGALEFazzi Fabiana + 5.1 Curatela -
Musei come luoghi ideali per l’apprendimento integrato di contenuti e lingua fuori dalla classe. Dalla ricerca sul CLIL al progetto MILE (Museums and Innovation of Language Education) 1-gen-2023 Fazzi, Fabiana 3.1 Articolo su libro -
Museum learning through a foreign language: the impact of internationalisation 1-gen-2018 FAZZI, FABIANA 4.1 Articolo in Atti di convegno -
Promoting students’ multiliteracy, multimodal, and global citizenship skills in the second language classroom through designing a digital city tour on izi.TRAVEL 1-gen-2022 Fazzi, Fabiana 2.1 Articolo su rivista -
Reflecting on EFL Secondary Students’ Reading Habits and Perceptions of Young Adult Literature to Promote Reading for Pleasure and Global Citizenship Education 1-gen-2023 Fazzi, Fabiana 2.1 Articolo su rivista -
Researching the benefits of integrating language and museum education on students’ linguistic, cognitive, affective, and intercultural development 1-gen-2024 fazzi fabianameneghetti claudia 3.1 Articolo su libro -
Stakeholders’ Perceptions over the Integration of CLIL and Museum Education and Methodological Implications 1-gen-2020 Fazzi, Fabiana 2.1 Articolo su rivista -
Teachers’ Perceived Impact of an Online Professional Development Course on Content and Language Integration and Pedagogical Translanguaging 1-gen-2022 Fazzi, Fabiana 2.1 Articolo su rivista -
Valutare l’integrazione di lingua, contenuto e literacies in percorsi CLIL: una sperimentazione nella classe di italiano L2 1-gen-2023 fazzi, fabianaspaliviero, camilla 4.1 Articolo in Atti di convegno -
’Migrare’ la classe: i musei come spazi innovativi di apprendimento linguistico e interculturale 1-gen-2021 Fazzi, FabianaMeneghetti, Claudia 4.1 Articolo in Atti di convegno -