MINTO, Andrea
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 5.265
NA - Nord America 4.600
AS - Asia 2.758
SA - Sud America 308
AF - Africa 57
OC - Oceania 24
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 8
Totale 13.020
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 4.475
IT - Italia 2.664
CN - Cina 1.114
SG - Singapore 890
DE - Germania 366
SE - Svezia 328
UA - Ucraina 284
HK - Hong Kong 252
BR - Brasile 250
IE - Irlanda 250
PL - Polonia 207
FR - Francia 194
GB - Regno Unito 187
RU - Federazione Russa 161
NL - Olanda 130
CA - Canada 110
FI - Finlandia 109
VN - Vietnam 95
TR - Turchia 73
IN - India 64
AT - Austria 58
KR - Corea 56
JP - Giappone 52
BE - Belgio 51
CH - Svizzera 41
ES - Italia 34
GR - Grecia 31
NO - Norvegia 31
ID - Indonesia 27
AR - Argentina 24
AU - Australia 20
AE - Emirati Arabi Uniti 19
DK - Danimarca 18
MC - Monaco 18
RO - Romania 18
BD - Bangladesh 16
ZA - Sudafrica 16
MY - Malesia 14
PH - Filippine 13
LU - Lussemburgo 12
MX - Messico 11
BJ - Benin 10
CY - Cipro 10
IQ - Iraq 10
CO - Colombia 9
KE - Kenya 9
MA - Marocco 9
PK - Pakistan 9
PT - Portogallo 9
LT - Lituania 8
MT - Malta 8
RS - Serbia 8
TW - Taiwan 8
EU - Europa 7
HR - Croazia 7
VE - Venezuela 7
EC - Ecuador 6
UZ - Uzbekistan 6
AL - Albania 5
CZ - Repubblica Ceca 5
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 5
CL - Cile 4
HU - Ungheria 4
IR - Iran 4
LV - Lettonia 4
NZ - Nuova Zelanda 4
PE - Perù 4
JO - Giordania 3
LB - Libano 3
LI - Liechtenstein 3
NG - Nigeria 3
SA - Arabia Saudita 3
TN - Tunisia 3
CR - Costa Rica 2
EE - Estonia 2
KH - Cambogia 2
KZ - Kazakistan 2
MN - Mongolia 2
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 2
MU - Mauritius 2
NP - Nepal 2
PY - Paraguay 2
SI - Slovenia 2
SM - San Marino 2
UY - Uruguay 2
AZ - Azerbaigian 1
BG - Bulgaria 1
BH - Bahrain 1
BM - Bermuda 1
BN - Brunei Darussalam 1
BW - Botswana 1
CM - Camerun 1
DZ - Algeria 1
EG - Egitto 1
LK - Sri Lanka 1
MZ - Mozambico 1
OM - Oman 1
PR - Porto Rico 1
QA - Qatar 1
SY - Repubblica araba siriana 1
Totale 13.019
Città #
Chandler 579
Ashburn 437
Jacksonville 434
Singapore 430
Fairfield 305
Milan 277
Woodbridge 267
Dublin 247
Hong Kong 240
Ann Arbor 237
Rome 224
Warsaw 191
Dallas 171
Venice 162
Beijing 150
Seattle 136
Boardman 135
Venezia 130
Wilmington 125
Houston 123
Mestre 116
Nanjing 104
Jinan 94
Council Bluffs 87
Cambridge 83
Dearborn 82
Hefei 67
Moscow 67
Boston 64
Shenyang 64
San Mateo 61
Mülheim 60
Naples 54
Princeton 53
Ottawa 52
Izmir 51
Guangzhou 50
Frankfurt am Main 48
Los Angeles 45
Padova 45
New York 44
Toronto 43
Bengaluru 41
Redwood City 41
Vienna 41
Seoul 40
Florence 36
Ho Chi Minh City 36
Tianjin 34
Vicenza 34
Brussels 33
Hebei 33
Washington 33
Zhengzhou 33
Bologna 31
Verona 31
Changsha 30
Nanchang 28
Ningbo 28
Bari 27
São Paulo 27
Hangzhou 26
Taiyuan 26
Treviso 26
Turin 24
Dolo 23
Jesolo 23
Amsterdam 22
Padua 22
Hanoi 20
Paris 20
Redondo Beach 20
Stavanger 20
Andover 19
Athens 19
Saint Petersburg 19
Chicago 18
Haikou 18
Jiaxing 18
Monaco 18
Pescara 18
Buffalo 17
Jakarta 17
Palermo 17
Santa Clara 17
Fuzhou 16
Tokyo 16
Feltre 15
Dubai 14
Sydney 14
Genoa 13
San Diego 13
London 12
Nuremberg 12
Rio de Janeiro 12
Rotterdam 12
Taizhou 12
Hamburg 11
Kyiv 11
Madrid 11
Totale 7.752
Nome #
RECENT TRENDS IN DESIGNING THE EU ANTI-MONEY LAUNDERING REGULATORY LANDSCAPE: THE FOURTH AML DIRECTIVE BETWEEN LIGHTS, SHADOWS AND FUTURE PERSPECTIVES 471
Il sistema dei controlli interni delle banche e la gestione del rischio di riciclaggio 401
Riflessioni sull’applicabilità della disciplina antiriciclaggio ai Non-Fungible Tokens (“NFT”) 371
Commento sub art. 125-novies t.u.b.(Intermediari del credito) 332
I TITOLI ALL'ORDINE (ARTT. 2008-2020) 325
Banking crisis management, recovery and resolution planning, and new governance theory: Approaching livingwills as a public-private collaborative form of regulation 325
LA QUARTA DIRETTIVA EUROPEA IN MATERIA DI ANTIRICICLAGGIO, TRA LUCI OMBRE E PROSPETTIVE 315
The spirit of the law over its letter: the role of culture and social norms in shielding cooperative banks from systemic shocks 300
Engaging Private Actors in the Production of EU Financial Regulation: Advantages and Disadvantages from a Citizen ’ s Perspective 277
Token di moneta elettronica e problemi di coordinamento tra il Market in Crypto Assets Regulation (“MiCAR”) e la disciplina sulla prestazione dei servizi di pagamento 264
Commento al r.d.l. n. 1345/1933 (Tratta con cessione della provvista) 256
Characterising Corruption by Adopting a Systemic Risk Perspective: Importing Macro Prudential Financial Regulation into the Policy Debate 248
Separating apples from oranges: Identifying threats to financial stability originating from FinTech 244
Enlisting Internal and External Financial Gatekeepers: Problems of Multiple Centres of Knowledge Construction 236
The EU’s Regulatory Commitment to a European Harmonized Pension Product (PEPP): The Portability of Pension Rights vis-à-vis the Free Movement of Capital 235
Assetti organizzativi adeguati e governo del rischio nell’impresa bancaria 232
La governance bancaria tra autonomia privata ed eteronomia 229
Commento sub artt. 74-77 legge cambiaria 226
Le "canne al vento" della disciplina antiriciclaggio: brevi riflessioni a margine di alcune disposizioni del d.l. 78/2010 212
La speciale natura dell’incarico amministrativo in banca tra limitazioni alla discrezionalità organizzativa e vincoli sull’agire in modo informato 208
Commento sub artt. 43-48 legge cambiaria 208
Commento sub artt. 101-103 legge cambiaria 198
The “four lines of defence model” for financial institutions. Taking the three-lines-of-defence model further to reflect specific governance features of regulated financial institutions 191
Certainties and uncertainties surrounding central bank digital currencies (CBDCs) vis-à-vis the EU anti-money laundering regulatory framework 189
Governance of Banks in an Era of Regulatory Change and Declining Public Confidence 189
Commento sub art. 95-quater t.u.b. (collaborazione tra autorità) 189
The new Eu Anti-Money Laundering Authority (AMLA) and the standard for the application of national laws - “What's past is prologue”? 188
Il nuovo documento denominato "Informazioni europee di base" nell'ambito del rinnovato regime informativo dei contratti di credito ai consumatori 178
Misconduct in Banks: Approaching the Issue from a Systemic Perspective 178
The Anatomy of Corruption Practices: A Theoretical Framework for a ‘Macro’ Analysis 178
Crisi economica generale e presentazione di piani di risanamento: nuovi spunti in tema di ampiezza dell'indagine valutativa per l'appostazione a "sofferenza" nella centrale dei rischi 177
Commento sub art. 125-novies (Intermediari del credito) 177
Brevi riflessioni sul rapporto tra precedente giurisprudenziale e funzione "paragiudiziale" dell'autorità amministrativa nella disciplina dei mercati finanziari 176
Commento sub art. 2301 (Divieto di concorrenza) 175
Commento sub artt. 83-87 legge cambiaria 174
The Legal Characterization of Crypto-Exchange Platforms 174
la clausola di prelazione impropria tra pregresse "esigenze sociali" e sopravvenute "istanze individuali" 171
The Introduction of an EU-wide Deposit Insurance Scheme: Advantages and Disadvantages from a Depositor Perspective 171
“I’d love to help you, but I simply can’t… or can I?” Anti-Money Laundering legislation and regulatory challenges concerning customer due diligence obligations in the platform era 169
Intergenerational transfers of entrepreneurial assets. The destiny of the company share between individualistic aspects and the need for the continuation of the economic initiative 165
Disciplina antiriciclaggio e obbligo di adeguata verifica della clientela: aspetti normativi e regolamentari legati all’outsourcing ad external service providers 164
Commento sub art. 114-Novies (Autorizzazione) 163
Nuove responsabilità amministrative nel governo dei rischi dell’impresa di assicurazione: brevi riflessioni a margine del recente aggiornamento della disciplina sul sistema dei controlli interni 162
COMMENTO SUB ART. 95-QUATER (Collaborazione tra autorità) 162
Sul perimetro dei poteri del commissario straordinario nel periodo di c.d. proroga tecnica 159
A Risk Characterization of Regulatory Arbitrage in Financial Markets 157
Zooming in on the “individual portfolio management of loans” in the ambit of the Regulation on European crowdfunding service providers 156
Le valutazioni della Vigilanza bancaria (e su queste, quelle dell’eventuale sindacato giurisdizionale) sottostanti la «previsione di gravi perdite patrimoniali» ai fini dell’assoggettamento ad amministrazione straordinaria. 155
Banks’ internal governance obligations vis-a -vis money laundering risks emerging from the new technology-enabled means to transfer funds or value (“crypto assets”) 151
Il rischio di conflitti di interesse nelle banche: la disciplina sulle attività di rischio nelle relazioni con soggetti collegati 145
The New Bank of Italy’s Regulations for an Internal Control System: An Overview in the Light of the Broad European Reforms on Banks’ GovernanceInternational Review of Financial Services 144
Il rilassamento delle regole europee sugli aiuti di stato nell’attuale pandemia da CoViD-19 (ben tornato, Bail-Out?) 143
Microprudential Regulation 137
Approaching the Danske Bank Scandal in a “Tragedy of the Commons” Perspective: Implications for Anti-Money Laundering Institutional Design and Regulatory Reforms in Europe 137
Gli assetti in ambito bancario 133
ENGAGING PRIVATE ACTORS IN THE PRODUCTION OF EU FINANCIAL REGULATION: THE CITIZEN’S PERSPECTIVE 124
Il progetto di governo societario 120
FinTech and the “Hunting Technique”: How to Hit a Moving Target 118
Law and Economics: Theory, Methodology and Policy Application 116
Volatilità e gestione collettiva: riflessioni sul rapporto tra indici di rischiosità (benchmark e VaR) e politica di investimento 113
The principles guiding the ECB’s enforcement and sanctioning powers 113
Hare or Hedgehog? The Role of Law in Shaping Current Technological Trends in the Securities Post-trading System 110
E-money tokens and coordination issues between the Market in Crypto-assets Regulation (MiCAR) and the payment services legislation (PSD2) 107
Anti-Money Laundering (AML) Implications of Central Bank Digital Currencies (CBDC) 103
Picking up the gauntlet – Europe’s answer to the ‘pension problem’: the PEPP 93
Regulating EMTs at the Intersection of MiCAR and PSD2: Legal Ambiguities and the EBA's No-Action Letter 90
Brevi riflessioni sul coordinamento tra «MiCAR» e assetti normativi limitrofi (con particolare attenzione alla disciplina sulla prestazione dei servizi di investimento e a quella relativa ai servizi di pagamento) 88
The Policy and Regulatory Engagement with Corruption: Insights from Complexity Theory 83
Navigating AML requirements for payment initiation service providers (PISPs): The challenging fulfilment of the customer due diligence 74
The quest to improve stability and efficiency in securities post-trading through technology – recent trends 68
Sharpening the teeth of EU social fundamental rights? The case of state pension age 65
Sistema dei controlli interni e salvaguardia delle specificità delle Banche di Credito Cooperativo 48
Gli obblighi in capo ai soggetti che emettono asset-referenced tokens (ART) ed e-money tokens (EMT) 46
Prefazione 39
Totale 13.308
Categoria #
all - tutte 39.225
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 39.225


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021843 0 0 0 0 0 152 87 82 127 151 113 131
2021/20221.251 93 160 135 170 108 20 45 80 33 194 92 121
2022/20231.816 121 91 31 182 219 459 23 133 234 30 181 112
2023/20241.240 65 74 92 69 147 146 96 100 104 51 113 183
2024/20252.348 89 69 207 215 168 117 247 234 259 276 282 185
2025/20262.168 345 338 356 509 545 75 0 0 0 0 0 0
Totale 13.308