Recensione della prima mostra su Carlo Bononi realizzata a palazzo dei Diamanti di Ferrara
In the monographic exhibition dedicated to Carlo Bononi, the curators implemented important choices that affect double levels: one as a perspective that expands from the displays to the city; the second as a timely and historicized reflection on the painter and on his works.
Francesca Cappelletti – Giovanni Sassu (a cura di), Carlo Bononi. L’ultimo sognatore dell’Officina ferrarese, prefazione di M.L. Pacelli, testi introduttivi di A. Emiliani, E. Schleier, D. Benati, saggi di G. Sassu, F. Cappelletti, B. Ghelfi, A. Valentini, C. Vicentini, L. Scanu, M. Danieli, C. Tarozzi, F. Bevilacqua, A. Marchesi, Ferrara, Palazzo dei Diamanti, 14 ottobre 2017-7 gennaio 2018, Ferrara 2017, Ferrara Arte, pp. 320. 978-88-89793-41-1
Stefania De Vincentis
;
2018-01-01
Abstract
In the monographic exhibition dedicated to Carlo Bononi, the curators implemented important choices that affect double levels: one as a perspective that expands from the displays to the city; the second as a timely and historicized reflection on the painter and on his works.File in questo prodotto:
File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
1605-3711-1-SM.pdf
non disponibili
Tipologia:
Versione dell'editore
Licenza:
Accesso chiuso-personale
Dimensione
777.71 kB
Formato
Adobe PDF
|
777.71 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in ARCA sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.