By examining Giovanni Testori and Eduardo De Filippo’s rewriting of Shakespeare, this article analyzes the treatment – a mixture of hatred, love and pastiche – of Shakespeare’s work in Italian theater of the last part of the 20th century, in light of the vernacular and multilingual tradition that marks the history of the Italian stage.

Haine, amore, pastiche: Shakespeare, Testori, De Filippo

Vescovo
2017-01-01

Abstract

By examining Giovanni Testori and Eduardo De Filippo’s rewriting of Shakespeare, this article analyzes the treatment – a mixture of hatred, love and pastiche – of Shakespeare’s work in Italian theater of the last part of the 20th century, in light of the vernacular and multilingual tradition that marks the history of the Italian stage.
2017
La Haine de Shakespeare
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Vescovo-HaineShake.pdf

accesso aperto

Descrizione: testo
Tipologia: Versione dell'editore
Licenza: Accesso libero (no vincoli)
Dimensione 447.46 kB
Formato Adobe PDF
447.46 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in ARCA sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10278/3694153
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact