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Titolo Data di pubblicazione Autori Tipo File Abstract
Explicit teaching of syntactic rules for bilinguals/L2 learners and students with learning difficulties 1-gen-2024 Francesca Volpato 3.1 Articolo su libro -
Possessives with kinship terms in Italian and Italo-Romance dialects: variation and optionality 1-gen-2024 Francesca VolpatoGianluca E. Lebani 2.1 Articolo su rivista -
On the acquisition of clitic placement in restructuring: A study on monolingual Italian children 1-gen-2024 Cardinaletti, AnnaCerutti, SaraVolpato, Francesca 2.1 Articolo su rivista -
On the production and omission of dative and accusative clitics in Italian children with learning difficulties 1-gen-2024 SARA CERUTTIANNA CARDINALETTIFRANCESCA VOLPATO 3.1 Articolo su libro -
Valutazione della competenza linguistica e intervento. Osservazioni sulle modalità e sugli strumenti disponibili 1-gen-2023 Francesca Volpato 3.1 Articolo su libro -
Valutazione linguistica in italiano e nella LIS e strategie di intervento 1-gen-2023 Francesca Volpato 5.1 Curatela -
L’elicitazione orale di frasi relative oblique: strategie di risposta e implicazioni per la didattica 1-gen-2023 Elisa PiccoliAnna CardinalettiFrancesca Volpato 3.1 Articolo su libro -
Editorial: Advances in the cross-cultural assessment and diagnosis of developmental conditions 1-gen-2023 Volpato, Francesca + 2.1 Articolo su rivista -
Oblique Relative Clauses in Italian Students with Developmental Dyslexia: Language Assessment and Syntactic Training 1-gen-2022 Elisa PiccoliFrancesca Volpato 4.1 Articolo in Atti di convegno -
Dyslexia and Syntactic Deficits: Overview and a Case Study of Language Training of Relative Clauses 1-gen-2022 Cardinaletti AnnaPICCOLI, ELISAVolpato Francesca 3.1 Articolo su libro -
That-Relatives and Pied-Piping Relatives in Italian-Speaking Children with and without Cochlear Implants: Evidence from a Production Task and a Repetition Task 1-gen-2022 Silvia D'OrtenzioFrancesca Volpato 3.1 Articolo su libro -
L’uso del test di ripetizione per la valutazione della competenza sintattica del bambino sordo con impianto cocleare 1-gen-2022 Silvia D'OrtenzioFrancesca Volpato 2.1 Articolo su rivista -
On the production of restrictive pied-piping relative clauses in Italian: evidence from populations with typical and atypical language development 1-gen-2022 Volpato, Francesca 2.1 Articolo su rivista -
Assessing children’s syntactic proficiency through a sentence repetition task: A comparison between cochlear implanted children and typically developing children 1-gen-2021 Silvia D'OrtenzioFrancesca Volpato 3.1 Articolo su libro -
La produzione narrativa di bilingui italiano/calabrese con dislessia evolutiva 1-gen-2021 De Gaudio ElenaCardinaletti AnnaVolpato Francesca 2.1 Articolo su rivista -
ON THE ACQUISITION OF THIRD PERSON DATIVE CLITIC PRONOUNS IN ITALIAN 1-gen-2021 Cardinaletti AnnaCerutti SaraVolpato Francesca 2.1 Articolo su rivista -
Syntactic intervention on relative clauses: two case studies on italian-speaking children with cochlear implants 1-gen-2020 D'Ortenzio SilviaFrancesca Volpato + 3.1 Articolo su libro -
Multimodalità e multimedialità in un intervento didattico sull’italiano L2 a scuola: il caso di uno studente bengalese 1-gen-2020 Francesca VolpatoDe Nichilo Alessandra 4.1 Articolo in Atti di convegno -
Introduction 1-gen-2020 Cardinaletti, AnnaBranchini, ChiaraGiusti, GiulianaVolpato, Francesca 3.3 Breve introduzione -
A syntactically based treatment of relative clauses: Three case studies of Italian children with cochlear implant 1-gen-2020 D’Ortenzio, SilviaVolpato, Francesca + 3.1 Articolo su libro -
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